Masterclass: millennials, de klant van úw toekomst


Onafhankelijke vermogensbeheerder, weet u dat over tien jaar millennials de belangrijkste doelgroep voor úw klant- en verdienmodel zijn? Volgens internationaal onderzoek controleren zij dan wereldwijd 30.000 miljard dollar aan vermogen. Is het niet hoogste tijd dat u zich wat meer in hen verdiept?
Millennials

Fondsnieuws zal op donderdag 12 september tijdens een masterclass de schijnwerpers zetten op millennials (geboren tussen 1980 - 2000): wie is deze generatie Y? Hoe moet je haar benaderen? Waar krijgt deze generatie energie van? Waar besteden ze hun geld aan en waar beleggen ze het liefst in? En: hoe kun je het beste met millennials communiceren?  

De masterclass wordt gegeven in het kader van de serie educatieve en netwerkbijeenkomsten voor onafhankelijke vermogensbeheerders, de zogenoemde Investment Management Club (IMC) die Fondsnieuws vorig jaar met partners heeft opgezet. De bijeenkomst vindt plaats op donderdag 12 september in De Bilt. 

Centraal tijdens deze bijeenkomst staat de vraag hoe u als vermogensbeheerder deze informatie het beste kunt vertalen naar uw eigen klant- en verdienmodel. 

Lees: Opmars millennials zet wealth management op zijn kop

Marktonderzoeker Motivaction weet dankzij vele onderzoeken onder millennials hoe deze generatie in elkaar steekt. Een van de marktonderzoekers van dit bureau zal tijdens de masterclass de kenmerken delen, alsook de eigenaardigheden en de specifieke karakteristieken van deze generatie. 

Vervolgens komt Company.info aan het woord, het dochterbedrijf van FDMG dat bedrijfsgegevens verzamelt van ondernemingen uit binnen- en buitenland. Het zal praktische tips geven hoe je vermogende  millennials vindt en benadert. 

Tot slot zal Schroders, dat partner van IMC is en jaarlijks beleggingsonderzoek doet in meer dan twintig landen, ingaan op de voorkeuren van millennials bij de keuze en de inrichting van beleggingskeuzes. 

Eerdere bijeenkomsten van IMC hadden onder meer als onderwerp wet- en regelgeving, ondernemerschap en reputatiemanagement. 

IMC wordt mede mogelijk gemaakt door drie partners: BNP Paribas Asset Management, Invesco en Schroders. Doel ervan is bij te dragen aan kennisdeling ten behoeve van zelfstandige vermogensbeheerders. 

Programma:

15.00 uur: Ontvangst

15.30 uur: Inhoudelijk programma

17.00 uur: Borrel

18.00 uur: Einde

Als u wilt komen, en u tot de doelgroep van directieleden en/of partners van onafhankelijke vermogensbeheerders behoort, stuurt u dan een e-mail naar: willemijn.herfkens@fondsnieuws.nl.