Dit artikel wordt u aangeboden door T. Rowe Price.

T. Rowe Price: Wat is er nodig om een goede ‘impact’ beleggingsmanager te zijn

Inzicht in de vereiste competenties om een impactportefeuille op te bouwen, te beheren en te meten.

Impact investing voegt een niet-financiële dimensie toe aan het beleggingsproces: een op waarden gebaseerde benadering die streeft naar positieve milieu- en/of sociale effecten als onderdeel van afzonderlijke prestatiedoelstellingen. Hoewel dit oorspronkelijk het domein was van particuliere beleggers, meent T. Rowe Price dat het potentieel om impact vast te leggen en te creëren op de aandelenmarkten de afgelopen tien jaar enorm is verruimd.

Dit is grotendeels het gevolg van een groeiende urgentie van en vraag naar oplossingen voor de dringende behoeften van de samenleving. De bereidheid van beleggers om kapitaal te verstrekken aan bedrijven die deze behoeften erkennen, heeft in feite het potentieel gecreëerd om te beleggen voor impact op de publieke markten, met een grotere schaal en liquiditeit en op een wereldwijde basis. Op de aandelenmarkten is inzicht in de fundamentele factoren van impact en in de manier waarop bedrijven bijdragen tot positieve resultaten, van cruciaal belang voor het samenstellen van een portefeuille. Inzicht in traditionele fundamentals, zoals waardering en de persistentie en duurzaamheid van een bedrijf, is ook essentieel om ervoor te zorgen dat een portefeuille financieel presteert en tegelijkertijd bijdraagt aan verandering die een belegger wil bewerkstelligen.

Hari Balkrishna, Portfolio Manager, Global Impact Equity Strategy, bespreekt de essentiële elementen die ten grondslag liggen aan de relevantie van impact binnen een beleggingsstrategie.

Lees meer (Engels)